nuffnang ads

Saturday, June 25, 2011

zaman kegelapan..

haaaalllooooo...

agak sedikit gembira ati neyh sebab dapat pegi shopping n ada aku owg lain yg tlg bayar kn...hehehe[gelak gumbiraaa]..actually..bkn shopping kasut..baju...seluar..cuma beli brg emas dapur jaaa..but aku sgt2 sukaaa aktiviti 2....hehe...tp apa kena mengena cerita ini dgn tajuk diatas....haaa...yg tu mukadimah jaaaa....

ok...sebenarnya aku cuma nak luahkan  rasa tak puas ati pendapat aku pasal zaman kegelapan ni..maksud aku setiap manusia tu ada  zaman kejahatan atau kenakalan yg tertentu..tak kisah laaa apa pon yg dia dah buat...as a normal human being...we're not perfect..so..adalah sgt2 tak adil kalau kita senang2 jaa menilai seseorang tu..dan menjatuhkan hukuman sendiri...
bagi aku..benda tu adalah normal...because life is a learning process...like it or not...kita perlu sentiasa belajar...take a mistake as a lesson...*ceeeewwwaaahhh... beri mereka peluang..aku yakin..sampai masa..kita akan sedar tentang tanggungjawab terhadap diri kita...dan mula menilai baik dan buruk..
apa yang aku cuba taipcakap kat sini bukan laa aku menyokong kejahatan..kemungkaran..atau yang sewaktu dengan nya...tetapi definisijahat/nakal disini ialah selagi x menganggu hidup orang or memporak perandakan undang2 negara...masih boleh diterima...*apahal ayat skema sgt neyh..
ingat...setiap yang jahat ada baiknya dan sebaliknya....apa yang aku tekan kan kat sini...jangan terlalu mudah menilai atau menghukum orang...so....peace yooawww...=p*tetiba jewwww,...
p/s:::dont judge a tempe by its looks....*sgt sedap ok...:)) 

No comments:

Post a Comment